Thursday, October 29, 2015

Post cu happy end/ing: cum am făcut a doua oară biopsie la sîn şi cum m-a ajutat Louise L. Hay

Post lung probabil, foarte personal, dar, aşa cum devoalez din titlu, se termină cu bine. A, la fel de probabil, o să conţină "iubire&" fără număr. Citiţi pe propria răspundere.
Am scris postul ăsta pentru că n-am mai citit nimic despre biopsii la sîn şi poate mi-ar fi prins bine să fi citit ceva asemănător înainte de prima mea aventură (am citit de curînd despre ecografie la sîni, e drept). Şi chiar sînt extrem de încîntată de experienţa mea cu sfaturile Louisei. Puteţi comenta, chiar şi anonim, puteţi da share, numai dacă credeţi că aveţi de ce.

Am scris cîndva pe blogul vechi că am fibroadenoame în/la sîni (nu găsesc postul). În ultimii 10 ani am făcut nenumărate ecografii, cîteva mamografii şi mai nou şi biopsii.

Biopsia numero 1 a fost în martie 2014, eram refumătoare de mai bine de jumătate de an, am reuşit să mă las (de frică:D), în noaptea dinaintea procedurii n-am prea putut dormi, în fine, am ajuns la spital, am dat de o doctoriţă tînără foarte foarte faină, care mi-a mai făcut o ecografie şi apoi mi-a preluat prelevat (cred că e termenul) ţesut (?) din ambii sîni, cu anestezie locală. Anestezia mi s-a părut nasolaşă, dar tipa mi-a explicat mereu ce face, am ţinut şi eu un cablu :)

Apoi am plecat acasă, era vineri după amiază, ştiam că cel mai devreme voi afla rezultatele marţi după-amiază, au urmat zile lungi, marţi după-amiază ole! Nimic îngrijorător.

La o săptămînă după biopsie am ajuns la ginecologul meu şi i-am prezentat nişte sîni vineţii, că aşa e după biopsie. Abia atunci mi-a prescris o cremă contra vînătăilor şi am luat şi arnică. Mă rog, totul s-a vindecat minunat, nici nu se mai vede pe unde au fost făcute biopsiile.

***
Intermeţo
Dacă tot e un post deosebit de personal, să vă mai spun că mhh ciclul meu menstrual e însoţit adesea de dureri şi uneori petrec cam mult timp pe tron. Hai, că nu sînt singura.

Aici intervine Louise L. Hay. În Poţi să-ţi vindeci viaţa, pagina 217, la "Dismenoree (vezi şi Probleme feminine, Probleme menstruale)" ea recomandă practicarea setului de afirmaţii
Îmi iubesc corpul. Mă iubesc pe mine însămi. Îmi iubesc ciclurile menstruale. Totul este bine.
Luna asta mi-am spus de nu ştiu cîte ori cuvintele de mai sus şi, întîmplător sau nu, am putut merge chiar într-o excursie în timp ce eram în "perioada delicată" a lunii. Abia aştept luna viitoare, vorbesc serios!

***
Biopsia numero 2. Am fost încîntată că la ginecolog am avut prezenţa de spirit să spun da, faceţi-mi şi ecografie, chiar dacă o plătesc eu. Doctoriţei i s-a părut ceva dubios şi m-a trimis la alt doctor, care m-a primit pe loc, practic am urcat în autobuz plecînd de la ginecolog şi am coborît în faţa uşii celuilalt doctor. Şi lui i s-a părut ceva ciudăţel, am mai făcut pe loc o mamografie la sînul stîng, nu s-a văzut nimic în plus, a cerut rezultatele biopsiei de anul trecut (prin telefon) şi mi-a recomandat o biopsie nouă. Asistentele de la ginecolog mi-au făcut programarea şi luni la ora 9 eram la spital.

Zilele dinaintea biopsiei au decurs minunat. Cam cu o zi înaintea biopsiei, pe drum spre spital şi în spital mi-am spus nişte afirmaţii din cartea Louisei de la capitolul Chirurgie, un pic adaptate, care mi s-au părut mie potrivite şi care mi-au făcut tare bine.
De la pagina 195:
Fiecare mînă care mă atinge în spital este o mînă vindecătoare, plină de iubire.
Doctoriţa de acum mi s-a părut şi mai bună decît prima, deşi fusesem total încîntată şi de cea de anul trecut! Anestezia a funcţionat super, la fel şi biopsia. Mi-a mai spus să iau un paracetamol cînd ajung acasă şi să ţin comprese reci 10 minute şi apoi să fac pauză o oră şi să tot reiau.
Am luat şi arnică (homeopatic), mi-am spus că "Mă vindec rapid, confortabil şi perfect" (pag. 195) şi de asemenea mi-am ţinut palmele pe sînul stîng şi am spus "Te iubesc şi te ajut să te vindeci" (idem).

A doua zi mi-am scos pansamentul, am o vînătaie, modestă faţă de acum un an. Şi nu mă doare. Merg în continuare cu afirmaţiile şi cu arnica. :)

Azi dimineaţă am aflat că nu este niciun motiv de îngrijorare, voi face ecografie din nou peste 6 luni la doctoriţa mea. E drept că din cînd în cînd mi-a mai bătut inima mai tare, dar am încercat să mă calmez mereu cu "Totul este bine", "Totul este perfect în lumea mea", "Merit tot ce este mai bun" şi cu bonusul personal, inspirat tot din cartea Louisei, "Veşti excelente despre sănătatea mea se îndreaptă spre mine" (pag. 133: "Am o maşină frumoasă şi nouă, care se îndreaptă deja spre mine.")

Cam cu asta m-am mai ocupat eu. Între timp am trecut la altă carte de-a Louisei, o continuare a primei sau o aprofundare. Iubeşte-te pe tine însuţi şi vindecă-ţi viaţa.

---> aici <--- aveţi un link de pe wiki în engleză despre biopsie la sîn. Daţi click numai dacă vreţi.

 

7 comments:

  1. pe scurt: sănătate multă și îmbrățișări puternice cât să nu doară vânătăile.
    jos biopsiile! jos vănătăile! jos bolile!
    Sus arnica!

    ReplyDelete
  2. Monica,
    mulţumesc mult, la fel şi ţie. Te îmbrăţişez şi eu. :)

    ReplyDelete
  3. Valeeeu, ci m-ai facut sa plang! ca stiu ce-nseamna sa astepti cu sufletul la gura un rezultat de asta. La mine suspiciunile au fost in partea mai dinvale (nu-mi amintesc cum se scrie asta si o las asa) si de la prelevare si pana la rezultat (vreo 10 zile), am renuntat la mai toate cele: imi reparam dantura si nu m-am mai dus la programari, ma spalam mai rar si fara chef, nici vorba de machiaj, ma imbracam ca fugita de acasa...N-am avut-o pe Louise sa ma imbarbateze. De fapt n-am avut pe nimeni sa ma imbarbateze, desi ar fi trebuit, dar, na, unii au un instict de conservare a starilor sufletesti ceva de groaza, asa ca m-am balacit in propria deznadejde.
    Dupa toate ce le-ai trait, eu vreau ca tu sa fii bine (asa cum sunt eu acum), sa treaca toate ca si cum nu ar fi fost. Ti pup! :-*

    ReplyDelete
  4. ah Miki, nu voiam să te fac să plîngi. :* alei, 10 zile, muuult rău. uite, Louise ţi-ar zice că şi acum e un moment de-a dreptu' ideal să începi să îţi schimbi viitorul, parol. :) doar tu decizi cînd spui adio "bălăcelii în propria deznădejde". acuma să nu crezi că-mi dă procente dacă-i fac reclamă. :D şi mai cred că nu orcine e musai entuziasmat de ea. da' po să arunci un ochi. se găseşte la Cărtureşti la Pallas. :D a, acolo parcă era numa asta aprofundată, da poţi citi în ea paginile 14-20 "Ce cred eu", în care rezumă filosofia ei de viaţă. :)
    mersi frumos, să ne treacă amîndurora ca şi cum n-ar fi fost! :*

    ReplyDelete
  5. curaj. da, eu cred ca fiecare mana care te atinge in spital e vindecatoare.

    ReplyDelete
  6. In primul rand; iti repet ca o sa fie bine.

    Si eu cred in puterea vindecatoare a cuvintelor, descoperisem versiunea lui Louise L. Hay din perspectiva ortodoxa. Repetitia expresiei o fac pe perioada de cateva luni. Ieri am mai ''rezolvat' o treaba pusa in formatul: "eu sunt in stare sa..."

    In rest, mor de invidie, tie iti vine rezultatul la biopsie in o saptamana?? eu asteptai cate 3-4 saptamani, prima a fost ok, a 2a cu celule modificate. cea de langa san m-a tinut 1 sapt. in concediu medical.

    ReplyDelete