Monday, January 18, 2016

Ce filme am mai văzut*

1) Bananas - regia: Woody Allen (1971)

O comedie absurdă la care am rîs într-o veselie :P, de mai multe ori se terminase de ceva timp momentul amuzant, iar eu continuam să rîd (isteric :D). Precizez că-mi place mult Woody Allen.

The movie is ranked at the No. #69 spot on the American Film Institute's "100 Years...100 Laughs" Top 100 List. (link)



Nota mea pe imdb.com: 9*/10. Nota generală pe imdb: 7,1.

2) Suburban Girl - regia: Mark Tarlov (2007)

L-am împrumutat datorită titlului în germană Ein Sommer in New York (O vară în New York), am zis ia să fac eu o mică excursie, nu cred că o să fie un mare efort. Nu a fost mai deloc, că filmul nu m-a impresionat prin mai nimic. Dacă sînteţi fani Sarah Michelle Gellar şi Alec Baldwin, poate vreţi să-l vedeţi. La un moment dat ne-am prins că filmul are nişte capitole evidente şi P. tot era optimist şi zicea vai, simt eu că ăsta e un film bun şi ne scapă nouă ceva. L-am invitat să-l mai vedem o dată şi să fim foarte atenţi la acele capitole, sînt foarte fericită că a refuzat. Poate o să vă entuziasmeze faptul că ea şi el sînt editori de carte şi din cînd în cînd ea mai ales lucrează şi face adnotaţii pe marginea unor foi.

Nota mea pe imdb.com: 6*/10. Nici nu ştiu de ce, ar fi fost un maxim 5,5, din simpatie să zic. Amuzant e că nota generală pe imdb e fix 5,5.

3) Inside Llewyn Davis - regia: Ethan şi Joel Coen (2013)

Filmul ăsta mi-a plăcut foarte foarte mult! Pe Oscar Isaac (care tocmai a cîştigat un Golden Globe!) vreau să-l iau acasă (pentru că-i plac pisicile şi cîntă fain, nu de altceva :O ). E un film tare bun, parol. Gata, sper că v-am convins. :)
Dacă vă plac filmele regizate de fraţii Coen (şi chiar dacă nu!), nu are cum să nu vă placă filmul ăsta, care a cîştigat (şi) Marele Premiu al Festivalului de la Cannes şi care are îi are în distribuţie şi pe Carey Mulligan, Adam Driver :), John Goodman şi Justin Timberlake.
Serios, recomand foarte foarte tare. Trailerul de pe imdb e diferit un pic şi îmi place mai mult, dar nu am reuşit să-l copiez aici.



Nota mea pe imdb.com: 9*/10. Nota generală 7,4 (cam puţin, poate au votat fostele prietene ale lui Justin Timberlake, ce ştiu eu.)

4) Sense and Sensibility - regia: Ang Lee (1995)

Nu ştiu dacă mai este cineva care să nu fi văzut filmul ăsta. Dar dacă mai sînteţi, vi-l recomand. :D Sau poate doreaţi să-l revedeţi şi nu mai ştiaţi că vreţi, hihi. Poate nu mai ştiţi cum arăta Kate Winslet la 20 de ani? :) Pe lîngă regretatul Alan Rickman, îi mai puteţi urmări şi pe Hugh Grant, Gemma Jones (mama lui Bridget Jones, ok?) şi Emma Thompson, care l-a cunoscut pe actualul ei soţ datorită acestei ecranizări.



Domniţele care sînteţi la curent cu tot ce mişcă în materie de Jane Austen & pe micile şi marile ecrane, sînt toate filmele cam la fel? Eu abia am încercat marea cu degetul cu filmul ăsta, deşi sînt convinsă că am mai văzut în tinereţe în România, dar nu prea mai îmi amintesc mare lucru.
(Şi anul trecut la cinema Departe de lumea dezlănţuită. :D)

Nota mea pe imdb.com: 9*/10. Nota generală 7,7.

*Probabil aşa se numesc x alte posturi pe alte bloguri. Ce am acum prezentă în cap este seria roşu verticală cu titlul "Ce-am mai citit".

6 comments:

  1. In ce sens sint cam la fel? Adica de bine, de rau? Mie mi-au placut dintre ecranizarile dupa Austen si Persuasion si Mansfield Park. Banuiesc ca miniseria Pride & Prejudice cu Colin F. ai vazut-o. Si filmul ala mai recent e dragutel, doar ca tipul care-l joaca pe Darcy nu e nici pe departe la fel de misto ca Firth. Singurul care-i tine piept ba care e chiar si mai misto, e Mr. Thornton din miniseria BBC North and South, care atentie, nu e serialul ala american cu razbelul de independenta, e british-british, si Thornton o bonbuana.

    P.S. Din aceeasi serie, more or less, am vazut eu recent Hysteria, care nu e o capodopera, dar serveste asa cumva si ca document istoric. E si feminist, si amuzant etc.

    P.P.S. Dar ce activa sinteti in ultimul timp!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma scuzati, e razboiul civil, m-am entuziasmat prea tare :p.

      Delete
    2. roşu vertical,
      cam la fel de bine ziceam! De fapt cred că voiam să zic: ok, dacă ăsta mi-a plăcut foarte mult, ar fi o idee bună să acord genului în cauză mai multă atenţie sau ar fi o treabă riscantă, pentru că unele-s reuşite şi unele-s vai de steluţa lor?, gen. :D

      Nu crecă am văzut nimic din ce scrii Dvs. acolo, notez. Să citesc întîi Pride and Prejudice. :)

      La capitolul cărţi audio, aţi prins acest link fluturat de Ema pe fb? Crecă da, dar în caz căci nu, vuala: http://www.openculture.com/freeaudiobooks
      Mersi căci mi-aţi optservat activitatea activă! :D

      Delete
    3. Am limbarita. Am dat o tura pe la rosu vertical si tare mi-a placut blogul, ma mai duc/mai vin.
      Am realizat din discutiile voastre de acolo ca n-am citit autori italieni, vai ce rusine. Nu-mi vine in minte nici unul, desi macar unul acolo oi fi citit. Trebuie remediat acest fapt.

      Vio, eu n-am vazut filmul de care ziceai tu, daca vreodata ma hotarasc sa ma uit la filme, o sa am de unde alege. :)))

      Am citit in schimb vreo doua, trei carti de Austen, Pride and Prejudice, Emma si mi s-a parut ca cel putin cele doua seamana. De fapt citisem in adolescenta/tinerete John Galsworthy (tot ce-am prins) si in mintea mea Austen scrie exact ca Galsworthy.
      Ar realizat apoi ca el scrie ca ea. :)))

      Delete
    4. Sarumina Cora, sa stii ca si eu te vizitez! Virtual, momentan. :)

      Delete
    5. Mă scuzaţi, duamnele, Cora_, ţi-o prezint pe roşu vertical, roşu vertical, ţi-o prezint pe Cora_.

      Cora_, eu încerc să îmi scot din cap chestiile astea cu ruşinea :), deşi chiar ieri cred că am scris la Ema că mi-e jenă dacă nu ruşine aşa un pic că nu am citit-o pe Herta Mueller. da crecă una două aş zice că românii au dat un Nobel literar!! (şi m-aş bate discret cu pumnul în piept, păi nu...?...)

      Să alegi din filmele cu multe stele, te rog. :) Uite ce multe chestii ai citit tu, pe care eu (încă) nu am pus mîna. Urmează. Urmează. :)

      Delete