Wednesday, January 1, 2020

În care se arată cum acest blog va cunoaște ditamai revivalul

2020!
După ce am trecut prin multe și am aflat că decadă în română nu înseamnă ce înseamnă în engleză și că noul deceniu de fapt începe abia în 2021, am reușit să trec cumpăna dintre ani (!) cu o răceală de mare angajament, ceea ce nu vă doresc și vouă.
Dar la mulți ani!

#culturale #poezie #muzicale

Am terminat Balada evreului care a ajuns de la cenușiu la albastru, de Ițic Manger (mulțumesc, E.!) abia dimineață. M-am dat puțin pe wikipedia, să văd și eu cine e domnul ăsta Anacreon care apare la Ițic. De acolo am aflat (pagina în engleză) că ”Anacreon al Suediei” a fost Carl Michael Bellman. Numele ăsta îmi era cunoscut, aveam și o bănuială. M-am apucat să ascult pe Spotify. Nu, nu chiar e pe gustul meu. Am întrebat-o pe I. dacă de la ea știu de Carl Michael. I. știa doar de un Bellman simplu (un muzician norvegian, de data asta). L-am căutat și îl ascult, e mult mai digerabil pentru mine față de domnul rococo (sînt convinsă că suedezul place și va plăcea multora, poate și mie, dacă mă înarmez cu mai multă răbdare/deschidere la minte).

Navigînd prin vîltorile wikipediei, am aflat și că Bellman e un fel de Bulă suedez și m-am distrat cu exemplele de acolo, pe care vi le dau aici cu copy/paste.

A Russian, a German and Bellman wanted to see who could swim the fastest across the Atlantic. First out was the German. He swam one kilometer and drowned. Next came the Russian. He swam 10 kilometers and then he drowned. Now it was Bellman's turn. He swam and swam until he almost reached the coast of America – then he got tired and swam back.

***

A Dane, a Norwegian and Bellman made a wager on who could remain inside a goat pen the longest. First out was the Dane, who came out after just 10 minutes yelling "Damn! The goat stinks!" After him the Norwegian went in, and after half an hour he came out yelling, "Damn! The goat stinks!" Finally Bellman went in. After two hours the goat came rushing out yelling "Damn! Bellman stinks!"

#lingvistice #wikipedia4ever

Apoi m-am băgat în niște poezii mai vechi de-ale domnului Mircea C. Era obligatoriu să ajung la dicționar la un moment dat.
Dacă vă interesează, iată cu ce mi-am mai îmbogățit vocabularul/cunoștințele generale azi (vom vedea cît timp rămîn stocate datele astea...) (via dexonline/wiki)

foc bengal - foc de artificii

funambulesc - acrobatic/bizar/extravagant

Sandro di Mariano - Botticelli

2 comments:

  1. La mulți ani! Și la cât mai multe articole pe blog anul ăsta! :D

    ReplyDelete
  2. Mulțumesc frumos, Ema, la mulți ani și ție! Poate chiar speriem internetul cu revirimentul blogurilor! :)
    PS Te poți abona la postări pe mail, hahaha. :)))

    ReplyDelete