Friday, March 16, 2018

Manifestări culturale (!)

M-a întrebat o fană dacă nu mai scriu :D și acu fac un efort. :)

Dacă și autorii celebri republică texte din stînga în dreapta (gen întîi pe fb sau în revista Elle, apoi în volum), cer pardon dacă îmi iau nasu- (legu, unde este bre apostrofu?!?!?!) la purtare și eu și ă nu am mai publicat asta efectiv, da poate deja v-am pove de un eveniment sau doo din ce urmează, de al treilea sigur nu, că e freș, da nu am chef/timp să caut acuma. No bun.

Nici măcar nu mai știu ordinea cronologică. Gata.

1. Cînd a apărut nu știu ce film cu hobitu (2013??), lui P. i s-a pus pata pe un cîntec (I See Fire???) marca Ed Sheeran. Nu crecă mai auzisem de Ed pînă atunci, da P. îl asculta în disperare și tadam a găsit bilete în Frankfurt la un concert tadam. Asta era pe bune într-o toamnă. Concertul a fost în februarie, noi am fost răciți bine amîndoi, așa că i-am trimis pe Angela și gagixo la concert.
Acum, pentru cine nu știe cine e Ed Sheeran, el are în clipa asta (2018) 27 de primăveri. Acum cîțiva ani avea ceva mai puțin, logic. Gagicuțele moarte după el au cam 13-14 ani, presimpt. Angela, care are 60+, și gagicu, care atunci se învîrtea pe la 70-, au zis după concert că mamămamă ce ne-a plăcut, da mhhh cam băteam la ochi în public. De-atunci a rămas între noi vorba că Ed Sheeran are bunici germani, care au fost la acel concert în Frankfurt. :P


2. Într-o vară am plecat noi doi la un alt concert în Frankfurt, la Robert Plant (link) (un băițaș de la Led Zeppelin) (care acu e la 70-, deci tot așa era și atunci). Am ajuns la sala de concerte, era cam pustiu, am găsit loc de parcare practic lîngă ușă și mm cum să zic, cînd zic că era cam pustiu, de fapt era așa de pustiu, că zici că trecuse ceva bombă pe acolo și tăiase toată suflarea din parcare. Afară de noi, avcorsz.
No bun, ne-am dumirit la o bucată că da, concertul era în ziua aia, dar în cu totul altă parte în Frankfurt. Am apucat să ajungem dincolo și am mai prins un pic din opening act și apoi domnu Robert Plant ne-a încîntat. La concertul ăsta, noi am fost printre cei mai tinerei. Restul erau cam de vîrsta lui Robert, aici ar fi trebuit să îi fi trimis pe Angela și pe gagixo. :)

3. Trebuia să îmi iau bilete de avion să merg în patrie la făcut buletin + pașaport. Așa nu am avut mare tragere de inimă, că la fix a venit cadoul cumnatei de Crăciun: bilete la nuj ce comediant (așa îi cheamă pe ăștia în limba română? bine.) pe 10 martie. No bun, am luat și avionul, m-am și întors cu pașaport, că na, treabă complicată cînd te căsătorești în țări străine și nu te preocupă aspectul, na.) (Azi am un ceva cu ”na”. Și cu ”no bun”.)
Sîmbătă am purces la Markus Krebs, căci așa îl cheamă pe domnu. Nu am fost noi chiar primii, dar pentru că nu era Seinfeld, am zis că găsim locuri (locurile erau pe alese). Ei, nu a fost chiar așa, abia am găsit niște locuri să stăm toți împreună și 1 mare lucru nu am auzit 2 mare lucru nu am văzut 3 mare lucru nu am înțeles. Îmi era clar că dacă aș vedea programul la tv, aș pricepe mai mult, că na, se aude mai bine, vezi buzele cum se mișcă ele așa... Nenea ăsta mergea o bucată pe șcenă și tadam cînd să zică poanta se întorcea în partea cealaltă. Eram cam devastată. Și frustrată. Și auzi la mine, că cică știu germana. Ah. Am estimat că am înțeles undeva pe la 10-15%. La pauză toți 4, trei vorbitori nativi de germană și cu mine, am ajuns la concluzia că sonorul e modest etc. Nici ei nu înțeleseseră chiar tot.
Eram pregătită pentru partea a doua, altă oră de suferință, dar voiam să încerc orce să înțeleg mai mult. Numa bine că artistu a făcut ceva criză de glicemie în culise și s-a retras cu salvarea la spital. Între timp e bine, totu minunat.

Crecă aș fi înțeles mai puțin dacă spectacolul ar fi fost în ebraică.

8 comments:

  1. :)))si geniala si foarte prompta..zice fana aia..care-o fi ea..

    ReplyDelete
  2. oa, doresc să îi mulțumesc fanei anonime. și ție, că ai comentat, Monica Anghel! oa, mi se pare cunoscut numele de undeva...! :D

    ReplyDelete
  3. Deci ai avut bilete la Ed Sheeran și eu nu am știut acest aspect pînă acum? Foarte tare pentru Angela, cred că s-a bucurat. Mie îmi place Ed, îl ascult în loop cîteva zile pe an, mi se pare fascinant ca un om cu o chitară să adune stadioane întregi. Și e și mai nerdy așa, me likes him. Deși acum e extrem de tatuat, cred că a trecut în liga cool.

    ReplyDelete
  4. L.,
    mare pierdere pentru tine, ce să zic! :) Deci da, am avut, da io mergeam ca însoțitor, nu ca fană. :D
    Da, le-o plăcu concertu ăla. Da i-am mai trimis și la chestii mai exotice (invitat... gen Dead Can Dance) și o rămas că ăăă ne zic ei la ce ar vrea să meargă, nu neapărat să ne mai omorîm noi să le luăm bilete surpriză la ceva ce nu cunosc. :D
    Io încă nu am fost fermecată de Ed. Adică dacă dau de el, ok, da încă nu am simptțit nevoia să îi iau opera la puricat. Cum a pățit-o Lana Del Rey, de ex. :emoticon cu mutra roșiuară drăguță miuară*. Wiki nu știe de Ed că a avut o romanță cu Nicole Șerțingă... acu mă întreb dacă e bîrfă sau sursele mele minte! :D Da gugăl știe, parol!

    PS Mersi de comentar! :D

    ReplyDelete
  5. Pe tastatura mea internațională apostroful e la alt gr+ț. Nu știu cum e pe cea nemțească. Poate e tot acolo unde e apostroful nemțesc? Sau la alt gr+tildă?

    No bine, poate devii ardeleancă. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. LP,
      mersi frumos! Pe ț se ascunsese, năstrușnicul. De la tine am învățat și @, așa că de aia te întreb. :D '''''' :D
      Am ceva gene ardelene, da io mă simpt moldoviancî. Ci sî faci?! csf ncsf am auzit eu că se zice mai nou în limba română.

      Delete
  6. bine ati revenit pe monitoarele noastre! :)

    ReplyDelete