Sunday, April 1, 2018

Ce am mai citit (listă)

Cum?! A mai trecut un an? Nu, dar am notat în word fiecare carte citită după ce am citit-o, așa că v-o prezint acum, că a ieșit frumușică, zic eu. Așadar, lecturile mele din ultimele trei luni. Tre să precizez că abia azi am văzut că am ajuns la 21, credeam că sînt aproape de 20 și de asta m-am aruncat pe pisicile lui Tocilescu, ca să unflu numărul pe final de lună. Mna.


400-500:
[E]  Shalev, Meir – Roman rusesc (458) (2015) 4*

300-400:
[E]  Agnon, S.Y. – Tâlcul tuturor faptelor: povestiri hasidice (381) (2016) 3*
mem [E]  Auslander, Shalom – Foreskin’s Lament (310) (2016) 5*
mem [E]  Feldman, Deborah – Exodus (304) (ebook) 4*
[E]  Grossman, David – Cineva cu care să fugi de acasă (380) 5*

200-300:
♥ [E]  Auslander, Shalom – Speranța: o tragedie (272) (2015) 5*
mem [E]  Feldman, Deborah – Unorthodox: The Scandalous Rejection of My Hasidic Roots (272) (ebook) 5*
Radu, Mihai – Extraconjugal (256) (ebook) 5*
mem [E]  Silverman, Sarah – The Bedwetter: Stories of Courage, Redemption, and Pee (240) (ebook) 3*

100-200:
- play Beckett, Samuel – En attendant Godot (163) (2015) fr 2*
Braniște, Lavinia – Cinci minute pe zi povestiri (164) (ebook) 3*
♥ Crăciun, Andrei – Aleea Zorilor (120) (ebook) 5*
SF ♥ Eftimie, Ovidiu – Arhanghelul Raul (174) (2018) 5*
(mem?) Godină, Marian – Flash-uri din sens opus (192) 4*
(mem?) [E] Halpern, Justin – Sh*t My Dad Says (159) (ebook) 5*
Harris, Dena – Who Moved My Mouse?: A Self-Help Book for Cats (Who Don´t Need Any Help) (144) (ebook) 3*
Sandu, Ana Maria – Aleargă (136) (ebook) 2*

<100:
[E]  Horn, Dara – String Theory: The Parents Ashkenazi (39) (ebook) 3*

comics & deosebite:
Andersen, Sarah – Adulthood Is a Myth (112) (ebook) 4*
Tocilescu, Alex – Adevărata carte cu pisicile lui Tocilescu (239) (2018) 5*

poetry:
Iuga, Nora – Cîinele ud e o salcie (72) (ebook) 2*

M-am ghidat după documentul din word de anul trecut. Pe Tocilescu l-am trecut la deosebite, că na, deși e o carte grosuță, se citește într-o oră, pentru că jumătate sînt poze, jumătate lacrimi de rîs. :P Primele numere sînt paginile, anul e anul cînd cartea a aterizat în biblioteca mea. Dacă e ebook, lipsește anul. Dacă nu are nici an și nu e nici ebook, a fost împrumutată. Stau bine la capitolul evrei. :)) Destule non-fiction (mem(?)).

Am citit două cărți de Deborah Feldman și două de Shalom Auslander. Cu Shalom Auslander pot spune că am terminat, că nu știu să fi scris mai mult, dar sper să binevoiască. :) Bine, practic și cu Deborah. :D

Statistic am așa: 9 cărți scrise de autoare (Deborah e socotită de două ori), 12 de autori (Shalom de două ori). 8 cărți în engleză, 12 cărți în română, una în franceză. 12 ebooks. Dacă am avut și ebook, și varianta pe hîrtie, am preferat să citesc pe hîrtie, deși nu prea merge să apeși pe un cuvînt și să speri că îți apare traducerea pe undeva pe pagină. Dar să nu am chiar degeaba varianta pe hîrtie. :)

Am făcut un experiment cu Ema și cu dragăscriitorule: am ales fiecare de pe lista celeilalte persoane cu ”urmează să citesc” cîte cinci titluri și am zis că încercăm să le citim, măcar un titlu. Din titlurile selectate de Ema am citit Roman rusesc, din titlurile alese de dragăscriitorule, Așteptîndu-l pe Godot. :) Hm-hm. :) (adică întreb discret dacă s-a mai ținut cineva de ”plan”.)

Sînt foarte mulțumită de lecturile astea, așa. Ținînd cont că au fost, cam în ordine, Australian Open, am lucrat ceva, am fost 19 zile în România... Să vedem ce se mai întîmplă.


21 comments:

  1. Hihi, încerc și eu metoda asta cu cititul de rușine (sau, mă rog, cu impulsionatul cititului prin alții). :D Am citit Lavinia de Le Guin ca să-i pot spune Laviniei cum mi s-a părut. Și acum citesc Zuleiha deschide ochii fiindcă am întrebat-o pe o prietenă din Tatarstan dacă e faină și acuma fata așteaptă să-i sun dacă mi-a plăcut.

    Oricum, mi-e ciudă. Tu ai citit mult anul ăsta. Eu nu. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. LP,
      am impresia că și ciuda ajută! :D
      Cine e Lavinia? Nu mai bine ai fi băut o sticlă de vină care se numește Lavinia? Am văzut eu că este. :D
      Altă dată să te gîndești mai bine ce să le întrebi pe prietenele din Tatarstan (ce e aia Tatarstan??). Sau dacă să-ți faci prietene din Tatarstan! :D
      Lasă că mai sînt destule luni din anul ăsta, ai timp! ;) (Aha, aici internet explorer vine cu hențuri și îmi modificește sînt în sunt și ăsta în acesta, ce figuri pe sfecla lui, ayay!)

      Delete
    2. Să bea Lavinia, că-i numele ei. Eu am băut anul trecut vin cu gust de ciocolată și vin cu gust de portocale, m-am lecuit pe viață de experimente.

      E faină Zuleiha deschide ochii, dacă vrei să afli ce-i Tatarstanul (e o republică din Federația Rusă, aia cu capitala la Kazan). :)

      Delete
    3. LP,
      ayayay. Tot mai sfîntă-i berea! :D :P Poate găsești vin LP și te bagi la încă un experiment. :D
      Poate îmi pove tu ce e cu Tatarstanu, că acu nu chiar ard să citesc o carte despre, da mai încolo poate. :) În schimb, cartea aia cu povești de Eugen Ionescu mă interesează, am mai auzit de bine de ea. ;) (am folo doar de trei ori ”poate” în comentu ăsta, oa!)

      Delete
  2. Nu știu Ema cum stă, dar eu sigur n-am citit nimic din lista ta. De altfel, ca să fiu complet sinceră, în afară de o carte nu-mi amintesc nimic :D

    Remarc numărul impresionant de cărți, m-ai depășit, dar în apărarea mea, eu am citit una de 835 de pagini - I dare you! Și una de 600, nu cărți cu poze cu pisici, pff!

    ReplyDelete
  3. Dacă scriu aici negru pe alb că nu sînt robot, nu ține minte blogspotul? Că mă omoară cu zile.

    ReplyDelete
  4. L.,
    încep cu sfîrșitul: io folosesc chrome ca brauzăr de toată ziua, mă loghez automat în gmail, tot tacîmu. Cînd să comentez pe blogspot, inclusiv pe acest bloc personal, s-a rupt filmu. Așadar și deci și prin urmare de fapt sau sau și binențeles urmat de virgulă, îți scriu din internet explorer, care o fo în stare să mă țină minte. Viața e grea, îți mulțumesc că ai făcut efortul să comentezi chiar mai mult de o dată. :) Mi-am amintit că și LP a comentat ceva asemănător la alt post, la care nu am răspuns. Încă!

    Mai ai mailul cu lista trimisă de mine sau s-a pierdut în meandrele netului? Că aș putea retrimite... Nu știu nici eu exact ce am pus pe lista ta. Adică m-am uitat zilele astea, dar nu am intenționat să memorez și nici nu s-a întîmplat. De curiozitate, ce titlu ți-a rămas în minte? :) Nu știu nici eu cum stă Ema la capitolul, cred că tot cam ca tine. :)

    Mersi de compliment:P:P, ești și tu aproape pe acolo și eu tocmai o las mai moale, că mai ajungă-mi de-acumaaaa! dxhngjfhgjkfdshjgklds internet explorer care nu mă lasă să scriu cuvîntu acumaa cu a la urmă, tjtherjkthejrkhtjekrh!!!
    Io deocamdată nu chiar am hobiuri din astea cu citit cărți de miliuarde de pagini. Da pe tine te știu cu state vechi. :) E fff drăguță cartea aia cu pisici. :P

    ReplyDelete
  5. Shalom Auslander mi s-a părut atipic pentru literatura de și despre evrei citită de mine până la Speranța, o tragedie. Un tip care risca să spună lucruri „politically incorrect” cu ironie, sarcasm și umor negru-negru. De Foreskin's Lament am mai auzit de la cineva, o s-o caut și eu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cărți și călătorii,
      bine ai venit! :) Sînt total de acord cu tine în ceea ce-l privește pe Shalom Auslander. Practic asta pare a fi rețeta lui cînd scrie. Am citit și povestirile lui, Beware of God, tipul pare țăcănit bine și incredibil de amuzant. :)
      De la Ionuca ai auzit de Foreskin's Lament? ;)

      Delete
    2. Carti si calatorii, Mordecai Richler ai citit? Nici el nu e tocmai "correct" politic. :))

      Vio, am fo' aseara la biblio sa duc cartile si ce sa vezi? Vanzare de carte la 1$ bucata, am luat fo 10, ramane acum sa le si cetesc. Le-am numarat si eu pe ale mele citite pana acum, in jur de 19 (+/-), in ultima vreme mai slab din cauza de croitorie. Da' tu ma'mpresionezi. :)

      Delete
  6. Cora! :)
    Hihi, cunosc, și la noi nici măcar nu-s un dolar. Dar nu merg des la bibliotecă (a se citi Oxfam...). Păi presupun că ale tale 19+- sînt ceva mai serioase decît cele mai scurtuțe de mai sus. :) Și după ce am compilat frumos lista, nu am mai citit nimic. Adică m-am reapucat acum, dar mhh. :)
    Cora Chanel. ;)

    PS Ce ai citit fain în ultima vreme? Că doar un număr nu ajută. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scurt, ca am o ceva la cuptor. :)))
      Mi-a placut Peter Behrens – Les insouciants, da' creca trebuia s-o citesc in original - engleza, o sa mai caut si altceva de el, imi place mult cum scrie.
      Si Phillip Roth am citit fo 3 ca citisem mai de mult si uitasem cum era.
      Si mi-a mai placut mult Isabel Allende – In the midst of winter. :)

      Delete
    2. Aaaa, nu, si eu am cateva scurte: Michel Tremblay - Conversations avec un enfant curieux (Tremblay e unul din iubirile mele literare) si doua Elena Ferrante- Poupée volée si Trubling Love (pe-asta am cumparat-o in sua).
      Ti pup. :)

      Delete
  7. Cora,
    nici nu cred că am auzit de Peter Behrens, îl confundam cu un oarecare Peter Gethers. :) (Am eu o carte de ăsta din urmă, necitită, cu o pisică turistă la Paris în titlu.) :D
    Philip Roth și Isabel sînt pe lista mea cu zero citite, hihi. :)

    Uite că ai mai scris ceva, ce bine că nu răspunsesem. :P
    Michel Tremblay - mi-a plăcut la nebunie ce mi-ai trimis, Traversarea continentului. Am împrumutat-o unei profesoare de franceză și am rămas fără ea. Nu e bai, sper măcar că a citit-o.
    Practic cu doamna Ferrante ești la zi, i-ai citit întîi cele patru cărți mai cunoscute? :D
    Ti pup și eo. :)

    ReplyDelete
  8. Eu am auzit mai intai de Peter Behrens asta si eram contrariata ca a scris literatura, dar m-am prins apoi ca nu e acelasi. Ia uite ce frumuseti, sa ai ce sa cauti cand te duci in vizite prin tara. :)

    https://www.stylepark.com/en/news/divine-sense-of-detail

    Walter Gropius (fondatorul Bauhaus) a lucrat cu Behrens inainte sa devina celebru.

    ReplyDelete
  9. Revin la intrebarea cu ce am mai citit bun la care ar fi trebuit sa raspund: Cea mai buna in ultima vreme: "The Human Stain" a lui Roth.
    Stii ca eu sunt cu americanii, dar cartea asta trebuie neaparat citita. Sunt convinsa ca o sa-ti placa. :)

    Ferrante, da, le-am citit chiar amestecat engleza/franceza, cum le prindeam la biblio/librarie. Pe vremea cand a scris Ema despre ea (cred).

    Am chef de vorba.

    ReplyDelete
  10. Cu rusine zic ca niciuna din astea nu le-am citit. In ultimul timp numai carti usoare sau recitit.

    Dar caut ceva sa citesc: o carte de prezentare a istoriei poporului evreiesc. Am urmarit cateva documentare de le bbc, am citit pe Norman Manea, dar sigur e nevoie de ceva mai mult sa inteleg. Tu ce imi recomanzi? Ca amazon are cateva...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arakelian,
      uite, azi, 24.04.2019, am găsit comentariul tău la awaiting moderation. Îmi pare rău că nu am fost mai vigilentă.
      O carte mai serioasă despre istoria evreilor, pe care eu nu am citit-o, dar care e destul de celebră, este: http://www.humanitas.ro/humanitas/o-istorie-a-evreilor-0
      Scuze, scuze, scuze de întîrziere. Sărbători fericite! :)

      Delete
  11. Pffiu abia acum după nu știu câtă vreme am descoperit că tu ești acea Vio care comentează la Ema pe blog și vinstagram2004 :P
    Observ că Extraconjugal ți-a plăcut mult. O am și eu pe o listă notată, dar am tot ignorat-o. O voi readuce în prim plan.

    ReplyDelete
  12. Dana,
    și eu descopăt pe 24.04.2019 că ai comentat aici. Îmi pare tare rău, am comentariile moderate după două săptămîni de la publicarea unui post și primesc în mod regulat mail de la blogger cu spam real intrat la comentarii sau cu comentarii reale intrate la spam. Bine, astăzi, cînd m-am uitat și eu din proprie inițiativă la awaiting moderation, am găsit chiar un comentariu de-al meu, logată din contul de proprietar de blog, hahaha. Absurd, ha. :))
    Mi-a plăcut Extraconjugal. Sînt curioasă dacă ai reușit între timp să citești cartea. Mulțumesc pentru vizită și comentariu.
    PS La Ema mai este o vio, Vio K. :)

    ReplyDelete