Tuesday, January 1, 2013

2013!!!

Aho aho, a pardon, sorcova vesela etc. etc.


Of Monsters and Men- Little Talks





N-am mai scris, daaaar m-am gîndit la cititorii mei (oau, sînt o scriitoare) şi mi-am dorit să scriu ceva de sărbători, da' n-ai cu cine, băi, n-ai cu cine (asta e fraza mea preferată cînd sînt în .ro, dar aici n-ai cu cine, băi, n-ai cu cine, de bietu' P. a început să zică şi el aşa în barbă expresia respectivă, da' nu prea o nimereşte, şi tradusă în germană n-are aptsolut niciun sens şi crecă am mai scris despre asta pe aici, dar nu mai ştiu cu precizie). Buon, deci sper că aţi petrecut minunat şi aţi şi intrat în 2013 cu dreptu' şi-o s-o ţineţi tot aşa!

La mulţi ani!!! :*

***

La cererea telespectatorilor, ce-am făcut de revelion, că "cum mi-am petrecut sfîrşitul lumii" ştie toată lumea şi mulţumesc pe această cale mulţimii de mailuri de congratulare, care m-au flatat teribilistiq. Ăghen, :***!!!

Aşadar:
o fostă colegă de serviciu, cehoaică, măritată cu un spaniol, Pablo, s-a gîndit să organizeze o mică petrecere, la sora ei. Fosta colegă, să-i spunem mmm Dana, locuieşte în Frankfurt, sora, să-i spunem Paula*, locuieşte la noi în tîrguşor.
Invitaţi am fost noi, o pereche de polonezi, să le spunem Wanda (tot fostă colegă) şi Wladimir, plus un june croat, Kazimir, care-o curtează pe Paula.
Noi, o româncă şi-un neamţ, ne-am prezentat cu-o navetă de bere, două şampanii şi o saladă "în staturi" făcută, se-nţelege, de P.

Start: 20:30, am ajuns ultimii, a trebuit să schimb nisipul pisicii cacadou de anu nou, plus că ne-am întors să luăm salada care rămăsese în frigi.

Mi-a plăcut apartamentul Paulei, ne-am apucat de glumeţii cu Wanda, hlizeli, alcool, mîncare şi surpriza care a fost că fiecare pereche a adus de acasă, împachetat cacadou ceva de care voia să se dexcotorosească. Trebuia să nu fie stricat, defect sau nu mai ştiu cum. A fost foarte simpatic cum am împărţit chestiunile, că fiecare ştia ce e în pachetul lui adus de acasă, dar nu ştia pe ce va pune mîna. Ne-am ales cu o lumînare, un suport de lumînare şi un cd bucătăresc, care sincer nu-mi plac deloc deloc. Dar au fost şi chestii foarte mişto, deci chestie de noroc.

Apoi polonezii au scos un joc care se cheamă Activity şi pe care l-am jucat cu succes major în 2012, iar în 2013 am ieşit pe locu' 2. Din păcate eu am ajutat echipa mea să nu cîştige, pentru că nu m-am prins căcuvintele pe care le interpretam eu (prin cuvinte/pantomimă/desen) au alt sens. Uel, păcatele mele, m-am cam ofticat de cunoştinţele mele de germană. Care sînt grozave, dar m-au ajutat să pieeeerd.

Iaca jocu'.
Au fost nişte momente mai ales la polonezi la care am rîs cu lacrimi. Ideea era că trăgeai un cartonaş şi pe el era un cuvînt la care coechipierul tău trebuia să ajungă după ce-l ghidai tu prin, în funcţie de pătrăţelul pe care te aflai cu pionul pe tablă, explicaţii verbale :P sau pantomimă sau trebuia să desenezi.
Iar cuplul ceho-spaniol  a avut nişte momente spectaculoase: el a desenat cuvîntul căciulă din blană de urs şi ea l-a ghicit, s-avem pardon, trebuie să comunici la un anumit nivel ca să poţi face astfel de performanţe!
Se înţelege că trebuia să ne încadrăm şi în timp!

A fost super amuzant! După aia, în 2013, am mai jucat domino (nu am mai jucat niciodată) şi o chestie care se cheamă Mikado, pe care-l ştiam din .ro, dar nu-mi mai amintesc de nicio culoare cum se chema la noi, e jocul ăla cu nişte beţişoare subţiri şi lunguţe de plastic, colorate diferit, pe care le zvîrli pe masă şi trebuie să le iei de acolo unul cîte unul fără să le mişti pe celelalte. Am doar maroco în cap, care ştiu sigur că e un joc de cărţi. Pliz help!

Pe la 23:45 am ieşit în tîrg, Paula stă în centru şi credeam c-o să merem pe pod, aşa cum ştie deja tuată lumea, să ne uităm la artificuri în zare. Uel, am fost în parc, tot central şi am băut şampanie (oatevă, ceva spumant) şi ne-au bubuit urechile şi chiar sincer nu mai ştiam în ce parte să ne uităm la artificiuri. Aş zice că poloneza a tras cam tare de căciula mea şi a rupt-o în trei locuri sau poate au fost nişte alţi factori sau molii, dar e cusubilă şi oricum am prevăzut un incident, drept pentru* care nu mi-am luat căciula preferată, ole!

Crecă cam atît a fost, după miezu' nopţei m-a luat o durere de scăfîrlică clasa una, căci am amestecat radler (bere cu suc!) cu chestia spumantă şi iară radler, ceea ce greieraşu' meu a considerat cam mult. Mi-am cam pierdut antrenamentul! M-am culcat pe la un 4 şi am mîngîiat pisicacam din doo în doo ore, pînă spre prînz.

Vă urez deci Un An Nou Magnificente! :)
Iuhuuuu!

*fanistori: (dacă aţi ajuns pînă aici): surorile cehoaice au fost măritate cu doi fraţi spanioli. Mai precis un mariaj s-a desfăcut, celălalt e bine mersi. Cînd i-am pove asta lui P. şi i-am zis şi numele: deci avem: Dana + Paula măritate cu Dan şi Pablo, a zis P. Mă rog, invers, Dana cu Pablo şi Paula cu uel Hoze! Dar a fost simpatic, haha. :)) Io sper că măcar Suzi mă înţelege!!!

Vera sez: therz nou "drept pentru care", adică derz "drept care". no bun!

25 comments:

  1. S-o luam pe puncte.
    1. dupa ce am vizionat pozele de salata, m-am intrebat, legitim - mi se pare mie: de ce ma consult eu cu vio in materie de friptura de Anul Nou si nu cu P., care e omu care gateste in casa aia?
    2. Activity a primit si Karin, de Craciun. Sint deja alertata, ca sa nu zic ambetata, ca in citeva saptamini ma duc la ei si nu stiu daca o sa poci face fatza. Pfff!
    3. Maroco se cheama. La noi, la Bucuresti.
    http://www.latrecut.ro/2006/05/marocco/
    4. Intr-adevar, poate suzi sa intzeleaga, io n-am reushit. Da nu te stresa, nu e neaparat vina ta sau a povestii, sint cu circuitele destul de avariate, mai mult psicolologic decit de bautura, ca n-am baut decit cafea si apa, de nu stiu cita vreme.

    ReplyDelete
  2. Da, pardon, si sos de vin la friptura, sa nu zica lumea ca sint falsha.

    ReplyDelete
  3. A, deci marocco, Macao! e jocul de cărţi, mersi, Vera!

    1. chiar aşa, consultă-te cu P. :) eu mai nou gătesc doar ceai, dar nu în exclusivitate, adică face şi P. ceai :D

    2. mult succes la Activity! dar e greuţ, poate este o variantă pentru copii. e în slovenă? :D

    4. sorry.
    na nuj, mai încerc: surorile Dana şi Paula. fraţii Pablo şi Jose. Dana s-a măritat cu Pablo, Paula cu Jose. Mariajul 2 n-a ţinut.
    În momentul în care noi încă nu ştiam cum îl cheamă pe fostul soţ al Paulei, am încercat să-i fac prezentările lui P. in absentia, ştiindu-l tufă la ţinut minte nume. El şi-a dat tot interesul, a amestecat soţii şi soţiile, i-a cuplat după nume, Paula cu Pablo şi Dana cu numele care ne lipsea, logic, Dan.
    mai clar? :)

    dacă nu şi nu, chiar c-o rog pe Suzii să ne lumineze, că ea are acasă cazuri din ăstea.

    ReplyDelete
  4. Ok, gata, am intzeles. Stiu si ce mi-a bruiat receptzia. Cuplul (inexistent) Dan si Dana. Eu am niste amici, casatoritzi, Dan si Dana. Cind am fost la nunta lor, la sfatu popular, ii stiam de ani de zile, ca au avut o logodna nesfirsita. Erau Dan si Dana. Fiecare cu numele sau de familie.
    Si inchipuie-tzi dta cum era sa ma evanuisez cind am auzit vorbele: Cetatzene Dan Eugen P, de bunavoie si nesilit de nimeni o iei in casatorie pe cetatzeana Dana Eugenia S?

    ReplyDelete
  5. Buna, Vio, ma numesc Lizuca si voi sa stiu ce pui in salata cu staturi. (sau ce pune cine pune.)
    (..ca sa nu mapuc sa traduc kestii ca "
    1 Glas Selleriesalat
    3 Äpfel
    300 g Schinken gekocht
    2 Stangen Porree
    Eisbergsalat
    1 Dose Mais
    1 Dose Ananas
    6 Eier
    250 g Miracel Whip
    200 g Käse gerieben

    Lies mehr über Schichtsalat Rezept - Rezepte kochen - kochbar.de bei www.kochbar.de" mam prins cu eisembergul salat si cu selerisalat, da mai bine te intreb pa tine.)
    Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ola Lizuca, crecă ai nou iu bai repiuteişăn! :)

      iaca:
      1 borcan salată de ţelină (am verificat, P. a pus de la borcan, e tăiată fideluţă fuarte suptţire, io credeam că-i freşă!)
      3 mere (tăiate!)
      300 g şuncă fiartă (gen şunca de Praga de la noi)
      2 bucăţi de praz (po să faci fără, io am solicitat fără şi a fost f bună, pencă prima uară cînd am dat de salada asta am mîncat doo zile din ea pînă stomagu meu mi-a zis mai ia o pauză de la praz şi şi maică-mea nu mă mai suporta în peizaj)
      saladă eisberg (sincer, nu-mi amintesc de asta)
      1 conservă porumb (buabe)
      1 conservă ananas (aş zice felii, da' nu crecă contează)
      6 oo (fierte tari, se taie)
      250 g maioneză (de sortu' Miracel Whip zice reţeta ta)
      200 g brînză rasă. dînsu a făcut de anbele ori cu brînză (caşcaval) cubuleţe.

      ia să-mi zici dacă ai făcut şi cum fu şi bine-ai venit pe-aici! :)

      Delete
    2. Sa traiesti, o fac suun, arata buna, ca sa citez dan familie. Iar eu mor dupe salate cu ooo.


      Ahh, tre sa ma duc.. dupe nurofen, pernutza la microwave si .. inca ceva care amortizeaza..! Sper ca nu se ia pan blog!

      Delete
    3. Lizuca, sănătate şi poftă bună cînd e momentu'! :)

      Delete
  6. Neata, la multi ani pe 2013 aici! :)

    1. Eu n-am inteles cum te-a tras poloneza cam tare de caciula, nu vad unde te tragea mai sus!

    2. Da, eu inteleg chestiunea cu numele, fiindca:
    sotul meu il cheama Dan, are un frate Mihai
    mama lor (alu Dan+Mihai)s-a recasatorit cu un nenea care are
    o fata pe care o cheama Dana si un baiat pe care il cheama Mihai.
    Pe soacra mea o cheama Maria si pe mine tot Maria.
    De aici intelegerea ce-o am fata de numele in repetir.

    3. Am sorii, mie combinatia de legume cu fructe mi se pare cel putin anapoda, ca gust si ca efecte interne, pe voi nu va afecteaza?

    ReplyDelete
    Replies
    1. uelcăm în 2013 pe aici, Suziii! :*

      1. poloneza mi-a luat căciula şi a pus-o pe scăfîrlica proprie şi, fiind o căciulă cu urechi, a tras de urechi la nesfîrşit. acum căciula prezintă 3 borte fuarte neestetice şi nu crecă avea niciuna înainte, dar poate erau pe devenire şi numai asta le-a lipsit. :)

      2. ai niu it!!

      3. gustu' e f mijto, parol, şi n-am optservat niceun efect internaţional dubioz, afară de ce-am precizat deja, cu prazu', care l-am banat din comanda următuare şi care P. a precizat permanent a da, da' din saladă lipseşte prazu' şi lumea la revelion, cum lua o gură de saladă, îi ţinea isonu' fuarte surprinsă: e bună, clar, da' n-are praz!! :D

      Delete
  7. Lizuca, si eu m-am emerveiat la pozele cu salata, la care ne-a dat vio link. Parerea mea e ca potzi urma retzeta, daca itzi plac toate chestiile din dinsa si daca tzi se pare ca combinatzia aia e atractiva.
    Io personal, tratez chestiunea ca pe o idee de concept si o sa o incerc in diverse feluri, cu ingrediente diferite si in aranjamente diferite, caci tema are nenumarate posibilitatzi de exploatare interesante. orcum ar fi, o sa fac cu legume si fructe proaspete si cu maioneza de casa, facuta cu minutzele astea doua, ca nu numai ca maionezele de la Romanica sint toate dulcege si gretzoase, cu un gust leshinant, dar si pline de chimicale si porcarii sinistre.
    Azi fac salata de oo cu ceapa si salata de andive cu rodii, care ieste a doua foarte detoxifianta, dupa atitea sarmale si friptura de purcel.
    Si mere umplute cu bunatatzi, la cuptior.
    Vio, intreaba-l tu pe P daca la mere sa pun peste umplutura si citeva picaturi de alcool, svp. Sau ia cuptorul foc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vera,
      ai totălii ăgrii uis iu! P. mi-a zis în tinp ce făcea salada din amintiri vaaai am greşit ordinea la ananas şi şuncă or ceva de genu', la care io i-am zis a n-are nicio importanţă şi el m-a privit într-un mare fel, care crecă i se trage de la tonele de şour culinare care le priveşte şi care m-a admonestat să mă duc în colţu' meu căchiarcă n-am niceo treabă, care chiar nici n-aveam şi-am venit pe net! :)

      io încerc să-l pun să-mi facă şi fără şuncă, da' mi-e că l-apucă plînsu'!!!!

      precizesc căci P. a făcut el maioneza!!!!!!! (că a văzut la un şou culinar deci că e super izi, într-un minut e gata la mixer or aşa ceva), maioneza era urîţică (verzulie) şi aleluia m-a rugat să gust care era nasualăăăăăăăăăăă se simţea uleiu de măzline care crecam mai ziiiis îl urăăăăsc pua să fie sănătos el pînla locomanda! şiiiiiiiii

      el a zvîrlit maioneza, deşi nu solicitasăm şi a făcut alta, care s-a dovedit vag mai estetică, dar clar mai nemăslinie la gust. pardon neuleimăslinic, fincă mie măslinelem plac, da uleiu nu.

      l-am întrebat!!! a zis că po să pui alcol. da de preferat cîn le prepari, nu cîn ele e dejea în cuptor. da' tu fă cum crez şi zi-ne şi 9 ce s-a întînplat după :)

      :*

      Delete
  8. suzica, depinde ce legume si ce fructe. Efecte interne nu am/avem, da la gust si textura nu orce combinezon mi se pare ca merge. Insa marul, ananasul (mai ales proaspat, sau dintr-un compot fara ZAHAR) si rodia merg cu unele legume/salate/verdetzuri. Desigur, e chestie de gust.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai ăgrii.
      da rodia e aia cu un milion de sînburi care pua să fie şi ffff acrăăăă?

      (nu mă lua că n-am cultură evreiascăcăci sînt lanceput, okeee?) (că anpresea că e nuj cîte porunci şi interdicţii, cîte seminţe are rodia?) (şi prima mea profă de ebraică a zis că le-a numărat cu elevii la o oră şi n-or fo fix atîţia sîmburi, da' pe-aproape) :))

      Delete
  9. Deci, duamna vio, toata poliloghia dumitale cu cultura evreiasca si cu rodia e chineza-japoneza pt. mine. Habar nu am la ce te referi. Si stii - deja - macar in principiu, ca eu nu am cultura evreiasca, ti tre sa stii de cinzeci de mii de ori mai mult ca mine, ca nu mi s-a dat in programul de educatzie si pe mine nu m-a interesat sa ma perfectzionez la adultetza. Io am zis chestia cu ananasul, marul si rodia la nivel STRICT culinar, altu nici nu mantereseaza. Pina acum. Poate ca e acra, citeodata, dar indreptzi gustul adecvind restul de chestii, in special maioneza (mai putzina lamiie, deun paregzamplu).

    Tot lui Vio - maioneza NU SE FACE NICIODATA cu ulei de masline. Se face cu ulei de floarea soarelui sau alt ulei neutru la gust si miros. Ideea e sa tzii minte pina data viitoare. Si, cum noi, in veatza asta agitata de azi, facem RARISSIM maioneza, nu e emposibel sa-tzi zboare din memuar. Asa ca dta, cum tot nu gatesti, fa-te utila tzinind minte chestiunea si spune-i-o omului, data viitoare cind se apuca de.

    ReplyDelete
  10. vio - P.S. Nu e chiar tortura chinezasca, daca tu preferi fara sunca, sa itzi faca constructzia in alt castronel, numai pentru tine, fara sunca si partea cealalta sa o faca cu.
    Hai sa fim cumsecade si sa acceptam ca fiecare cu papilele sale gustative, stomacul sau si pasarelele sale de pe creier. Sa-i spui lu P, te rog.

    ReplyDelete
  11. Neata, Vio, am venit sa marturisesc ca am facut-o. Stralata. In varianta de avarie=cu ce am avut incasa.

    N-a ramas nimic din ea.

    Cand am intrebat prima data vrei salata, la obijuitele trei variante da raspuns da/nu/bleah ocupase locul bleah, da dupa ce s-au mai uitat, mirosit, analizat, au ras tot bolu. Am sarit ananasul si merele pentru un inceput apropiat de prejudecatile locale; pe post de aisberg au locuit niste brocoli si sora mai alba coliflora, usor fierte. Ceapa rosie a fost alba, mazarea a fost mazare, porumbul porumb, morcovelul morcovel, oole oo, niste cubutzele de mozarela, niste vagi urme de sunca, maioneza facuta de manutza lui Heinz si niste parmezan pa deasupra.

    So am venit cu multumirile si respectul aferent la autor si diseminatoare si promisiunea ca fac si ratzeta originala in curand dupa ce ma fac bine.

    Doamna Vera, ce ne mai ricomnadati sa gatim in doomitreispe?

    ReplyDelete
  12. ura, Lizuca, congraaaţ!

    sper 1 că v-o trecut răcelile, daaa? şi că asta v-a fost pe deceniul în curs, alei, ce generuază sînt! :>
    coliflora e adică conopida sănţăleg? deci salada ta a fost cum să zic o oază de sănătate întro lume de mecdonalşi (scuzaţ pardon, m-a lovit metaforele, io n-am idee ce mîncaţ voi de obicei)

    noi ieri am montat (uel, început să montăm) nişte rafturi, după care ne-am retras să sărbătorim fiecare în borşu lui, io pe net, P. la suptsol une bea şi fumează. l-am întrebat dimi pînla cît ai stat. crecă doo jumate trei, că au fost numa şour culinare unu după altu şi ăla din Corfu vai o nebunie.

    pînă ş io îl ştiu pe ăla din Corfu! care nu mă uit la tv şi sigur nu mă uit la şouri culinare.

    Vera, ai legătura!

    ReplyDelete
  13. Draga Lizuca si Duamna vio, ertatz ca ma prezint atit de retard, dar am plecat in zorii zilei, la 8:30, incheindu-mi pantofii pe scara si cu haina in mina, nu pe mine, ca o valvirteja, am stat in shedintze, evaluari si alte timpenii, am mincat pizza la prinz si me-am nenorocit mincatu sanatos si am sosit acasa acum (18:30), ca sa constatz cu palpitatzie ca lumea are nevoie de mine.

    Lizuca, eu nu prea vad rostul satz zic in general. Cum BINE zice Duamna vio, mai intii tre sam zici cam care e evantaiul vostru culinar, ce gen de mincare preferatzi (carnivora soft, carnivora hard, vegetariana, vegana, sanatoasa de bun simtz - adica fara ezajeratziuni, etc.) si abia apoi merita sa imi bat capul ce vi s-ar potrivi. Dar nu ma derobez, da-mi tu informatzia ceruta si sper sa pot sa itzi dau una-doo idei, care sa satisfaca pretentziile tale si ale baetzilor. Pina si pe vio - si crede-ma ca stiu ce spun si a zis si ea insele ca nu gateste si n-o intereseaza - deci, pina si pe vio am reushit, cind era shomera liberprofesionista sa o invatz sa faca vreo doo-trei mincari. Nu ca azi ar mai sti sa le faca...

    ReplyDelete
  14. Vera,
    adevăr grăej! (mai ales la partea cu nu că az aj mai ştii să mai le fac :)) ), da' sincer am păstrat cu zvinţenie melurile cu indicaţiile preţiuase! (pentru cei interesaţ, crecă era vorba deo varză or/şi sau o fasolă, linte??? şi cu siguranţă mai multe chestii la cuptor. haha)

    :D

    Lizuca??

    vă anunţ că în curînd blogu ăsta se va numi cu supttitlu' blog culinar :D:D şi-o să-i ee mau' lu blogu culinar a lu Suzii, am zs!!!

    ***

    alei, am uitat să postez comentariul acesta maravilioz şi m-am luat cu muncile caznice, alei alei. asta era acu nuj cîteva ceasuri!!

    ReplyDelete
  15. vio draga, nu mi-as pune stacheta intr-un loc atit de nerealist - s-o batzi pe suzi la blogul culinar. Vezi bine ca pe tine nu te intereseaza nici cit negru sub unghie si urasti gatitul cu pasiune, in timp ce ea gateste regularly si, cind o apuca, face lucrurile foarte serios si profesional (nu uit postul cu piinea, suzi!). Zic si io, ca sa nu ai dezamagiri.
    Vazut azi noapte un serial nostim, pe TV5, Fais pas ceci, fais pas cela (sau cam asa ceva). Stii de dinsu? Io tot sper sam zici de un serial frantzuzesc de genul CS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ba indraznesc sa va contazic, findca nu trebuie sa aiva Vio treaba cu gatitu, important e sa aiba mincarea in fata si reteta la dispozitie - de la P. care gătește!, dinsa poate sa fie numa cu scrisul si pozatul si uite-asa se face blogul! :)

      Delete
    2. ai ăgrii uis iu Suzii, da' nu mi-aş face prea multe griji şi nici speranţe, deşi P. a făcut deja de doo ori piţa anu' ăsta.

      http://thelovesofjudith.tumblr.com/post/39870955812/06-01-2013-sunday

      Delete
  16. hihi, Vera, glumeam, avcorsz, căci indiid pasiunea mea pentru gătit a atins alarmantele cote zero (?).

    nu cunosc serialu' şi nici nu am descoperiri noi în domeniul franse. de altfel sînt disperată după How I Met Your Mother şi în rest tot recapitulări, King Of Queens, care - am priceput - nimeni nu e fan, şi Sex And The City, da' cu nu chiar cu mare mare interes. Că na, revoluţie în casă, pisică de scărmănat etc. :)

    ReplyDelete