Friday, January 4, 2013

Limbi străine

Crecă v-am mai zis că pisica noastră este cel puţin bilingvă. Adică vorbeşte pisiceasca, româna şi germana cel puţin!
Azi am avut un meşter neamţ prin casă (tatăl lui P. ne-a ajutat la nişte chestiuni). După ce-a decolat el, P. mi-a făcut o observaţie, că poate nu sînt conştientă chiar de toate-toate acţiunile mele şi el mă ajută să fiu mai mult ca perfectă.
-Uite, Vio, cînd vorbeşti cu cineva, s-ar putea ca acel cineva să creadă că n-ai toţi boii acasă, dacă tu formulezi o frază cam aşa: "A, Marlon (!), mai trebuie să facem asta şi ailal... E Micuţa Miţimiiiiiţ a venit acasssssăăăăă!!!" (completarea mea: această performanţă o fac, evident, în germană şi română!!)
Eu mi-am pus vag mîinile-n cap cînd am auzit cum vorbesc, dar nu m-am minunat chiar foarte foarte tare şi am exprimat speranţa că poate o să mă controlez ceva mai bine pe viitor. În plus, tatăl lui P. chiar ştie că pisica are oareşce probleme pisihice şi sper că m-a înţeles!!

Ca să nu mai fiu aşa de dezumflată, P. mi-a făcut o mică mărturisire:
-Aseară i-am dat drumul lui Gazelu'* afară pe uşa de la terasă şi apoi m-am repezit la geam şi-am strigat după ea "fă şi tu o tură de casă, Gazelu', da' apoi să vii înapoi!". După asta, m-am uitat în stînga şi în dreapta şi am sperat că nu m-a auzit nimeni şi m-am întrebat cu cine am vorbit.

Eu ştiu că P. a vorbit cu Căselu'. Şi Căselu' ştie asta.

PS Amatorii de comentarii cu "vai băi da' faceţi un copil că uite la voi, sînteţi disperaţi" sînt rugaţi sincer să se abţină, dacă pot. :)

*mai nou îi spun pisicii Căţelu', cu varianta sîsîită Căselu' şi P. e foarte leneş la pronunţie. :)

8 comments:

  1. hahaha. bine: "vai băi da' faceţi un copil că uite la voi, sînteţi disperaţi", dar tot n-o să vă ajute. :))) noi vorbim cu bibil în ciuda celor 3 copii. și el cu noi. hai la mulți ani!

    ReplyDelete
  2. Maraaaaaaaaaa!!! :)
    uite, m-am mai liniştiiit :>, noroc cu exemplul tău :)

    P. citeşte din cartea mea de lingvistică (!) şi mi-a comunicat ieri că animalele nu vorbesc. Ştiam şi eu asta de la curs!, am adăugat căCăselu' nu poate să-mi spună ce a mîncat ieri şi cu cine s-a întîlnit pe cîmp, dar de vorbit, vorbeşte des, ştiu foarte clar cînd e supărată pe mine că am fost plecată cu zilele/săptămînile (asta e foarte interesant, că e fericită şi super supărată simultan cînd mă întorc) :-), îmi explică dacă i-e foame sau vrea afară... de mai mult deocamdată n-am nevoie. culmea ar fi să-mi spună şi părerile ei despre politică! ;)
    (ce crede despre motanul negru din vecini e foarte foarte clar!)

    la mulţi aaani! :*

    ReplyDelete
  3. Din observațiile mele (de departe) copiii nu-s ca animalele. Nu recomand. Mai bine animale.

    ReplyDelete
  4. LP,
    hehe, iaca şi cineva de pe altă poziţie! Vilcomăn! >:d<

    ReplyDelete
  5. Eu îi spun "vaca". Pisicii noastre. Iar francezii, care nu-s bilingvi deloc, înteleg "foca". Merge si asa, tot aia...

    ReplyDelete
  6. De la bun început i-ai spus "vaca"? Pisica noastră a mai trecut printr-o fază cu "Pantera Roz" şi P. s-a străduit să-i spună "Die rote Zora" sau aşa ceva, care mie mi s-a părut dubios şi-am dat cu veto.

    ReplyDelete
  7. Neata. Bei, she bine tre sa-i fie lu pisica in aerul calm si cald al casii tale! Imi starneste individie.
    Am o nelamurire da mi-e lene sa caut in arhiva: e fata sau baiat? ..a, pisica, sigur, nu m-am gandit la altceva. Arata cam baiat, da in ziua de azi nu poti sa garantezi.

    Si am mai facut o data salata. Cu salataverde. Fara ananas, ca p-ala l-am mancat gol. Fara praz ca n-am fost la cumparaturi. Si aiarasi si iarasi multumiri.

    ReplyDelete
  8. Neaţa, Lizuca.
    E Micuţa Miţimiţ este fată, credem noi! :)) Cel puţin aşa se comportă, da' cine să le mai ştie, maică, în ziua de azi! Nu chiar am îndrăznit foarte foarte tare să ne uităm sub coada ei... adică ce am văzut m-a făcut s-o cred domnişuară! :D

    La noi nu e chiar calm şi cald, dar pentru ea e bine de obicei. Săptămînile astea am avut musafiri multişori, unii pentru mai mult de cîteva ore, ceea ce i-a cauzat foarte tare. Şi alaltăieri s-a bormaşinizat oleacă prin peizaj, care iar i-a făcut dor de ducăăăă. :)

    Acu' este-n pat bine mersi. Are şi măcar un puric, sper să-l ţină bine mersi. Ultima oară cînd i-am pus picături anti a fost foarte crizată şi cam ea îmi dictează mie ce şi cum şi nu invers. :)

    Felicitări, mă bucur că mere salada aşa de bine la voi!!!

    ReplyDelete