Monday, January 14, 2013

Apdeit (ca să nu zic update, că parcă am avut de curînd)

Leidiz, gentălmens,

cum am mai spus, ca o doamnă ce mă aflu, treaba este pardon groasă.
Am început serviciul, a reînceput şcoala, am primul test miercuri şi nici nu vreau să vă spun că în cele trei săptămîni şi mai bine de vacanţă nu am făcut absolut nimic.
Colac peste pupăză, de parcă ebraica modernă nu era destul de grea, azi am început şi cu ebraica veche şi intră şi asta la examen, care e pe 13 (!!) februarie. Pe 12 am alt examen. Uel.

O mai ţineţi minte pe prietena mea care s-a întors în Turcia? Din păcate nu-i merge bine deloc, sper sincer să se-ntoarcă în Germania, nu ştiu dacă o va face.
Dar pe prietena noastră comună căreia îi făcea curte băiatul cu Dostoievski etc.? V-am zis că e gravidă cu el şi că micuţul David sau micuţul Elias sau ambele, ca nume, că e doar un copil, tre' să apară la interval pe 02.02? Azi a fost ziua ei şi ne-am văzut.

Acestea fiind zise, mă duc să sforăi, că am reuşit să dorm 5 ore şi-olea azi-noapte şi nu sînt pleased!
Colac peste pupăză numero due, vine şi la noi iarna, azi P. a lăsat-o pe E Micuţa Miţimiţ afară, care mi s-a rupt inima, şi, uel de ce nu, mi s-a stricat fermoarul la geaca mea cea mai solidă. Azi. Gerul e pe vine.

Vă dormim noapte bună! De data asta, fără poze.

PS Noutăţi de la Briusel, unde aseară s-a născut Maria şi azi am văzut o pozişoară cu ea, ole!

28 comments:

  1. felicitari pt toate cele. Job, scoala, doamna veritabila, viitoarea mamica, proaspata Maria pralina;si bafta la hexamenele care vin, si la iarna.
    Iar cu fermoarul, se poate schimba, in 2 ore .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arakelian,
      mersi bocu! şi să fie!
      mi s-a stricat "mînerul" de la fermoar, aici îi zice ceva "carabiner" cred şi i-am pus o agrafă de birou, arăt foarte şic, de fapt, geaca e roşie şi agrafa idem, hihi! :D

      Delete
    2. a, pai c'est pas grave cu fermuarul. In magazinele de ate, ace, sunt manere din alea, apucatori, de schimbat. Pot cel mult sa cumpar una si sa iti fac o poza :).

      Delete
    3. am rămas tot cu agrafa :)

      Delete
  2. Eu sunt perduta in multitudinea de personaje da am incredere in tine si imi place sa te ascult.
    Atata mai intreb o data, cand esti tu si Mr P plecata si plecat, EMMM sta afara sau in casa?
    Ahh cem place atmosfera asta de ianuarie sesiune cursuri imi lipseste cursul 17,18, 20, 21, 23, 24 si de la 2 la 15.

    Spor la invatat. Asteptam sa ne vorbesti si scrii in ebraica veche cu explicatii in ebraica noo si traduse, normal, in franceza, ca sa intelegem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lizuca,
      am dat link mai jos pentru împrospătarea amintirilor despre cine-i vorba în propoziţie. :)
      EMMM de obicei este acasă, de aia mi s-a rupt coraszonu' căci a lăsat-o afară, el plecînd ieri după mine şi fiind in charge!
      Foarte tare ai zis-o cu cursurile. :))

      Mersii, o să vă rup de scris în ebraică, nici nu ştiţi ce v-aşteaptă!!

      Delete
  3. Da di ce ai dormit duar 5 ore? Nu-mi zi ca iar te-o trezit EMMM?! Esplica-i ca ai egzamene, tu!

    O nins fremos da tot 3 grade si deci dimineata pas de neige.
    Si Ciup care-si pregatise cizmele de zapada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adi,
      like I told you, am skypuit, m-an spăla pe cap, an prepara o felijitare lu' Gloriella, m-an trezii f devreme căci an mers cu mijlocu' de tranzbord în comun, căci ancepu munca la 8, plus n-an putu s-adorm şi EMMM decît o dată m-a trezii, deci nerelevant.
      a, m-an nimerii în pat pe la 1, uici iz veeeviii leit for mi!

      Delete
  4. Nu-mi amintesc de Dostoievski. Asta înseamnă că micuţul David sau micuţul Elias sau ambele va fi un cult?

    ReplyDelete
    Replies
    1. LP,
      linku' mai jos. Asta cu cultu vaaai abia acu cînd scriu am percutat ce vrei să zici. Om vedea cît de cult va fi. :)

      Delete
  5. rapid, caci prestez:

    aici e postul cu Dostoievski, pentru cei care au deschis mai tirziu televizoarele:)

    http://viotakes.blogspot.de/2011/02/tolstoievski.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, a fost demult și eu sunt bătrână. :)

      Și ai citit Mândrie și Prejudecată?

      Delete
    2. nu am citit :(
      nici altele, de altfel. dar de obicei sînt foarte la zi cu ce se postează pe fb, fir-ar să fie! (zilele astea nu, dar...)

      Delete
  6. Tu, vai ce mi-a placut, stiam eu vieatza bate filmu.
    Acu curenteaza-ma, Mustafa Tolstoievski facu copil cu ruso-huna Gloria Neamtzu? Si se nascu la Brrussel si e fetitza Maria? Sau aceasta copila-i alta si ei inca mai asteapta pana pe doi a doua sa vina David Elis?

    (Si ce daca e doar un copil cu doo nume? Fie-mea are trei si cu de familie patru. Io iujuali depasesc numarul de patratzele alocate ei in docomente si o iau cu scrisul in jos, pe de-a dreapta foii.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ezact, Lizuca, varianta 2, Gloria neamţu cu Mustafa şi e pe vine bebelu' lor. Copila briuseleză e independentă de ei. :)

      ta-su copilului nu vrea decît un prenume, mumă-sa vrea doo, io am venit şi-am pus gaz pe foc, da' un Nathaniel pe-acolo ce are? :D:D:D

      Delete
  7. vio, imi pare rau de turca, dar era previzibil, nu a fost o decizie prea ratzionala. Nu zisei la moment (cred), da acu', ca zice chiar ea, marturisesc ca atunci m-am gindit: fata asta is bate cuie-n talpa singura. Mna, se intimpla tuturor, dar stii cum e, cind e vorba de altcineva ai capul mai limpede. Sau io il am. Mult mai limpede decit cind tre sa iau decizii pentru mine/ai mei.

    Domne, dormi, ca ai nevoie de energie. Dar porma treci la treaba, ca tu esti reprezentanta grupului d'aci in Jermanica si nu se poate sa ne faci de ris, doamne feri sa ei note mici sau satz zica Mlle, Frau R., liebe Vio, ne vedem in sezonul cald, ca vedem ca in anotimpul friguros, conform cu ce stim ATIT DE BINE de la fizica, lucrurile se contracta. Si creieru Dvs. idem!

    Nu stiu a cui e Maria, da sa traiasca si sa-i mearga de exceptzie!
    Si ma bucur pentru cuplul acela, tzin minte ca am palpitat ceva pentru fata aia, si da, baiatul era turco/kurd ceva si citise sau stia despre literatura. Pentru un baiat turco-kurd, a acceptat niste nume iudaice de mai mare frumusetzea.
    In aceasta ordine de idei, ia vezi aicisha chestia asta, sa pici leshinata de surpriza (Darius? regele pershilor? mare traditzie romaneasca!):
    http://oradetimis.oradestiri.ro/noua-moda-a-numelor-la-fete-si-baieti-cele-mai-frecvente-10-prenume-pe-care-parintii-le-au-dat-in-2012-nou-nascutilor/actualitate/2013/01/15/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vera,
      da, cam aşa am crezut cu toţii de turcă, da' n-ai cu cine, dom'le, n-ai cu cine...

      Pfai de cocostîrcu' meu, ce să zic... Buhaha, ce le ai cu fizica, aim inprest!!!

      Maria e a unor prieteni briuselezi, primul copil pe care l-am bebisitat eu este onor. fiul lor, să le trăiască! :)

      Păi Mustafa a trebuit să se gîndească că numele tre' să fie cît de cît pronunţabil şi pentru poporu' neamţ, şi pentru poporu' turco-kurd. Dorinţa lui a fost Dennis, care a fost demisă (!) de mine cu penis. q.e.d.

      Darius şi ce-am văzut io la Iaşi, dacă recolectez bine, Ares parcă, la greu!!! comon pipăl, Ares? Da' Nabucodonosor ce-are?!?!

      WTF prenumele Ionuţ??? Nu Ion??? Nu po să crecă a ieşit Sofia din top:). Ah, şi Luca şi Matei şi Maximilian nu mai sînt în vogă aşa de maxim, aparent. Maaaare bătălie pe David!

      Delete
  8. (offtopic rau)
    Doamna Vera, un raspuns uitat pe drum. Si ele scuzele.

    Ea supa are la baza una pe care am mancat-o eu intr-un loc ( sa nu zic la un castel, ca era la carciuma din fata). Supa de acolo continea varza, barley si piper in parti egale, cred. Eu am romanizat-o cu usurelu, reducand piperul, adaugand ceva suc de rosii, una foaie dafin, calind varza(una bucata, medie) doar umpicut si ii fac o infuzie de supa de pui concentrata pentru gust. Pentru poporul mancator pun la masa suc de lamaie si smantana.
    Dupa gust, marar sau alte buruienutze pe care eu le posed uscate la borcanele din comoditate.

    ..Si am facut placinta de spanac din nou. A iesit de o culoare verde uniform sau verde-uniforma, din motivul ca am taiat prea mult marunt spanacul. Ricota plus mascarpone plus nu mai stiu ce branza-cascaval umpic iute am avut. A mancat-o copilu al mare pe toata - aproape- cu mare bucurie!


    ReplyDelete
  9. OOo ce fain că studiezi ebraică :)Nu-i grea? Pe lângă asta norvegiana mea e ceva la ordinea zilei. Awesome :D

    ReplyDelete
  10. :)
    Diana, e fain, dar da, e grea. Corect, norvegiana nu mai e chiar aşa de exotică, dar totuşi! Oricum tu mă sperii în cîte limbi scrii pe blogul tău!
    >:d<

    ReplyDelete
  11. Cioc, cioc, se poate? Vio, ce studiezi? Am mai intrat io pe la tine p-aicea la privit, da' nu m-am prins. Intreb de curiozitate, si eu sunt in a doua sesiune, cate 3 cursuri pe sesiune, mai mult nu pot.
    Multa bafta!

    ReplyDelete
  12. Bine ai venit, Cora_! Sigur că se poate. :-)
    Sînt studentă la ebraistică (principal) şi franceză (secundar). Bachelor de 3 anişori, boboooaaaacăăă. :)
    Am, cred, doar trei examene în sesiunea asta, care nici nu e o sesiune, pentru că examenele sînt în ultima săptămînă din semestru, în locul cursurilor. Mai precis am un examen pe 12 februarie şi două (!!!) pe 13 (!!!) februarie. :))
    Măcar sînt gata (din tooooate punctele de vedere) în două zile. :)

    Cursurile reîncep pe 14 aprilie, that's liiife! :)

    Tu ce studiezi? Spor la învăţat şi baftă la examene!
    Să fie şi la mine! :-)

    ReplyDelete
  13. Si eu tot la bachelor de 3 ani(Istoria artei), dar cred ca o sa-mi ia 5... insa nu ma grabesc.

    Eu am terminat prima sesiune in dec, iar urmatoarea incepe abia in feb(in mod exceptional de data asta, din cauza unor greve studentesti).
    O sa fie deci o sesiune condensata, dar ne descurcam noi cumva.

    So, da, da, bafta maxima s-avem! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. merge, merge? ai început examenele? baftă! :)

      Delete
  14. si am citit pe nerasuflate povestea de dragoste dostoievskiana, si va apreciez multiculturalitatea si diversitatea :)
    Eu inca ma amestec intre romance... restul iesirilor girly sunt cu colegele de munca ( deci romano-belgo-germano-chineza - ne picant, stiu).

    ReplyDelete
    Replies
    1. păi mi se pare foarte internaţional belgo-germano-chineză... plus română :D
      la mine e boring, da' acu la uni mă învîrt cu o sud-coreană:>

      Delete
  15. Lizuca - si io off topic rau, noroc ca m-a atentzionat Frau R., Duduitza Vio ca me-ai scris. Cu supa, am intzeles, eu sint majoritar calata pe supe-creme zilele astea, ca sa manince si copilele astea un broccoli, un dovlecel -ceva. Si fac diverse combinatzii de cite 5-6-7 vegetabile, doar fierte si pasate si porma ma exonerez cu diverse gaselnitze de ultimul moment, ca sa le fac mai 'palatabile'. Eri am prajit felii de piine de casa (face conashu, si-a luat mashina noo de piiine si e in perioada de mare antren si experimentare) in unt, in care am pus un praf de un fel de vegeta fara porcarii, o che4stie bio cu 1000 de legume si un picutza de sare si au eshit foarte pimpante, a fost bataie si plins cu muci (pardon, da e realitatea!)pe ultima bucata.
    Da, tre sa fac ceva cu spanac, or placinta, or clatite, or LASAGNA, NU SE MAI POATE.

    ReplyDelete
  16. Vera,
    pliz detalii despre maşina de pîine: marca şi hau maci şi gradu' de satisfacsion!!!
    senks!!

    ReplyDelete