Thursday, January 9, 2020

Duios licorna trecea

Poate ați mai întîlnit undeva titlul ăsta... sau poate nu?!

Bine, voi o știți pe Anastasia*, dar de unde? 1. Ați văzut filmul (de război)? 2. Ați citit cartea (povestirea/nuvela, wiki nu e foarte sigură de data asta, de Dumitru Radu Popescu; tot de pe wiki am aflat că acest domn a fost șef de trib în CC al PCR vreo 20 de anișori și e directorul Editurii Academiei Române din 2006, olé)?

Aș dori să precizez că răspunsurile mele la 1. respectiv la 2. sînt cred că nu respectiv cel mai probabil nu.

Revenind la titlul real al acestei postări, cam pe la finalul interviului lui Marius Chivu cu Ana Dragu (mersi, L.) (destul de anevoioasă căutarea prin interviuri pe acolo, dar na, ne descurcăm și noi cum putem) am auzit și eu de ceva titlu, ”Ultima licornă”, și mi-am zis asta ce o mai fi și era să-mi sară ochii din cap și am întrebat-o pe AA băi tu știi ce e aia licornă? și ea nu a știut și eu i-am zis e unicorn băi și ea a zis oaaaat?! și eu mi-am dat în dexonline și el a zis licornă nu avem și eu am rîs și mi-am mai dat o dată și el a zis întîi

licorn, -ă - inorog

și eu am zis lui AA băi nici nu mi-am dat seama că ți-am zis inorog în englezăăă dar apoi am mai găsit tot acolo

licorn, -ă - inorog, unicorn

deci este și în română unicorn dar totuși eu de unde era să știu de licorne? că la mine în cartier chiar nu erau erau numai pegași.**

*Duios Anastasia trecea.
**tentația e cît casa să scriu în stilul lui Adrian Chivu, Strada, chestia e că lui chiar îi reușește și îmi place mult.

10 comments:

  1. Eu sunt aici doar ca sa ma laud ca stiam ce inseamna licorna. Cred ca am citit cartea mai demult. Mai stiu ce inseamna si "diedru".

    ReplyDelete
  2. Dar ești unknown, așa că eu de unde să știu cine știa și de licornă, și de diedru?! :( Altfel, tu folosești vreodată dicționarul? Ce cuvînt ai căutat ultima dată? :)

    Mersi de comentariu. :)

    ReplyDelete
  3. Sunt chiar Drina. Nu voiam sa comentez mascata, dar se pare ca nu mai stiu a posta. Cred ca am cautat "magura" ultima data.

    ReplyDelete
  4. Hey, hey! Drina!
    Sînt puțin invidioasă că știai cuvintele alea! Poți să îmi explici și mie cum e treaba cu diedru? :) Mă gîndeam așa, clădirea cutărică (insert clădire celebră) are un unghi diedru (că parcă era ceva cu unghiuri??).
    Măgură nu știu. Recunosc că am căutat de curînd braniște, dar probabil nu anul ăsta, de nu scrie aici pe blog, dar nu am reținut ce înseamnă.
    Ia, măgura o fi ceva ăăă geografic? O vale, o culme? Maxim o plantă, dar parcă n-aș zice.
    Și mai zicea cineva care crește un copil român în străinătate și i-a citit ceva basme și s-a rupt filmul de pe la început cu paloș buzdugan mai știu eu ce. Complexă rău limba română. Îmi place! (ioi, ce mult am scris, noroc că nu e cu limită de caractere)

    ReplyDelete
  5. wow, aproape am nimerit-o cu măgura. hihi
    https://dexonline.ro/definitie/magura
    tu le și ții minte după ce le cauți?

    ReplyDelete
  6. Licorn știu din Cantofabule. Poate și tu.

    ReplyDelete
  7. Nu știu din Cantofabule. Aș putea să reascult. Îmi plac piesele, dar deja româna aia e arhaică (pentru mine!), dacă o fi română. :)

    ReplyDelete
  8. ah, deci mă enervează din titlu, uite, că era Cantafabule, nu canto, poate la tine a fost typo, la mine a fost nesiguranță, plus că dacă a scris LP așa, așa e. continuăm cu ok inorog, știam, scarabeu? trebuie să cercetez ca să fiu sigură, da cred că dacă aș vedea, aș ști, gen broșă scarabeu? dulful??? wtf este asta. știma... mhhh?!?!? calandrinon??? vasilisc? aspidă? pînă aici.
    adică eu deja sînt depășită de strigoi, nu sînt pasionată de vîrcolaci bampiri și mai știu eu ce, de pe unde îmi imaginez eu acum că or fi cuvintele astea.
    da, sînt la furat. recunosc.

    ReplyDelete
  9. Diedru e coltul. Daca ai doi pereti, intre ei ai un colt sau un diedru. Cand faci prostii, esti pus la diedru. :D

    ReplyDelete
  10. O, mersi frumos, am înțeles acum, cred că am șanse să rețin! :D

    ReplyDelete