Saturday, January 4, 2020

Mai e mult pînă diseară

În primul și în primul rînd, dacă vă interesează ceva fain, înscrieți-vă aici și, în funcție de cît de mult munciți, o să vă atingeți țelurile, tadam! Ah, da, m-am înscris. E gratuit. :) Mel Robbins îmi place foarte mult. ;)

Voiam să scriu cu totul altceva azi. Dar, să vezi și să nu crezi, nu știu cînd a trecut ziua! În sensul că e deja foarte tîrziu și nu mai stau mult și trebuie (!) să mai și fumez înainte de-a mă culca.

P. a fost cu familia în format mare (!) la muzeu și la restaurant. Singurul lucru ok pentru mine e că nu am pierdut biletul și pot să intru cînd vreau, presupun că vinerea viitoare, să vedem, sper să pooot! Că azi, în afara răcelii și a faptului că rațiunea (!) (oare mai pot pune (!) în postul ăsta?) a învins inima, haha, nu m-ar fi împiedicat nimeni și nimic. Mna.

Dar am spălat rufe, stînd acasă ca o soție oropsită de soartă. Cine a scris drama aia celebră cu soția și mașina de spălat? Cehov? Gogol? Mbine. Ibsen!

#culturale #muzicale

În al doilea și în al doilea rînd (păi ăsta de ce nu e cu repetiție, mă rog?), am stat foarte călare pe net, mai ales facebook de la un punct încolo. Pardon, a fost în interes deosebit de cultural. Nu am dat nici un like sau ceva. Și am și citit niște articole artistice. Și după ce m-am săturat de nu știu ce șlagăre îmi tot propune Spotify, am trecut la ascultat Tartini, Giuseppe, nu ca să mă laud (hm), ci pentru că am avut eu cîndva o casetăăăă care avea Paganini pe o parte (toată lumea auzise de el) și Tartini pe cealaltă (da' ăsta cine mai e?!) și mie mi-a plăcut Tartini mai mult și zic eu așa că am șanse să regăsesc bucățile, cu răbdare mare. :)

#geografice

Ah, da, am mai aflat că Botswana o duce nemaipomenit de bine, cel puțin așa zice articolul din Spiegel pe care l-am primit de la P. Pun --aici-- linkul, în germană, dar poate aveți cum să-l traduceți. Nu mă pot abține, iată stema Botswanei. În rest, chiar vreau să mai aprofundez despre țara asta, că mi-a plăcut ce-am citit. Am mai zis serios? Serios.

Există o baze de date demografice din perioada 1850-1914, făcută de cei de la Universitatea din Cluj în colaborare cu nu știu ce instituție din Norvegia. Sper să mai adauge date pe parcurs, pentru că eu nu am găsit pe nimeni...! Dar poate găsiți voi, aici. Probabil că aveți șanse mai mari dacă sînteți din Ardeal, dar nu neapărat.

Era să închei fără măcar un cuvînt nou, cel ăsta de azi e din prefața Bibliei, tantania. E învechit, săracu', da' există.

#dexonline #lingvistice

diortosire - corectură într-un text tipografic. wow! E posibil să fi existat meseria de diortositor cîndva.

Vă dorim noapte bună. Eu și Goșgoș, dacă chiar vrea cineva să știe! :O

PS E posibil totuși să nu funcționeze abonamentul din dreapta. Nu știu ce să-i fac. De asemenea, mi s-a adus la cunoștință (!) (uite că am mai putut!) faptul că cine vrea să comenteze pe blog are de trecut prin proba de foc a imaginilor anti spam. Pe cuvînt că nu știu cum să le scot, după setările pe care le-am studiat eu, nu ar trebui să fie. Vă spun chiar ce setări am: să intre la moderare comentariile trimise la postări mai vechi de 14 zile. Mna, alte secrete nu mai am. Heeelp? :)

No comments:

Post a Comment