Thursday, January 2, 2020

În care aflăm că unele chestii sînt enervante și se termină cu un poem, tadam.

Întîi să precizez că mi-a trecut prin cap că în titlul precedent mergea mai bine chiar reviriment (dacă tot stau călare pe dexonline, nu?!).

#culturale #poezie

Acum să mă scuze domnu' Cărtărescu, dar nu am înțeles nimic, dar nimic, din primul poem (sau o fi poezie?!) (care e diferența dintre ele, vă rog? Aici îl întreb pe Poetul. (sau pe cine m-ar putea lămuri)) din volumul său superb intitulat Poezia. Și cine a inventat regula cu virgula înaintea lui intitulat în acest caz să mă mai scutească. (Vai, credeam că mă umblu umplu toată de catharsis scriind aici, dar mhhh vă spun la urmă cum a decurs toată treaba, dacă e cazul.)

Aseară nu mai puteam de intelectuală în pat și citeam din domnu' (să precizez: C., asta doar pentru că azi am citit în premieră din... wait for it: Biblie, care ar fi ”citeam din Domnu'”, nu?!) și P. citea și el, că uneori sîntem un cuplu model. Așa, și domnu' C. este foarte solicitant din punct de vedere de care vreți voi, dar eu o să zic dicționăresc. Și îmi lăsasem liniștită telefonul departe, așa că m-am apucat să-mi dau în dex de pe telefonul lui P. Cînd s-au aglomerat cuvintele (!!!), mi-am trimis din whatsapp-ul lui niște mici liste. La un moment dat am adus și telefonul meu. Ca să țin pasul cu această mare necunoscută care este domnul C. și să nu pierd lista, am continuat-o tot pe whatsapp, la care P. a citit [fetust] și pe bună dreptate. Apoi mi-am trimis un mail, că nu se mai putea așa.

Cine a citit poema Căderea, este rugat fierbinte să îmi spună și mie ce a vrut să exprime poetul. Mulțumesc frumos.

#dexonline #lingvistice

evanescent - care se pierde, dispare treptat

tașist - (despre picturi) care este realizat în pete de culoare

madison - un anumit fel de dans modern/melodia lui

diedru - aveți aici, eu nu rețin, pardon

penteră - navă grecească cu cinci rînduri de vîsle

vetust - învechit

imbroglio - confuzie (etc.)

triton - zeitate cu bust de om și coadă de pește (soțul sirenei, cum ar veni?!)

centaur - jumătate om, jumătate cal

minotaur - (monstru cu) trup de om și cap de taur

rărunchi - rinichi

Vă mai las cu informația că am căutat poate o zecime din cuvintele necunoscute, unde mi se părea că pardon bate prea tare cîmpii, nici nu m-am mai ostenit. Chiar mă întrebam cam ce înțelegeau cititorii ”pe vremea” cînd a apărut Faruri, vitrine, fotografii, mai ales dacă nu erau deosebit de francofili. Că ei nu aveau dexonline.

Astăzi am mai citit și din alt ăăăă o să spun misterios cantautor cu C., despre care în general numai de bine, dar azi nu, nu, nu. Țineți aproape, poate se dezleagă misterul în zilele următoare.

Și vă rog să mă scuzați, am aflat pe propria piele :) că, deși o răceală te poate ține la pat, tot ea te poate trimite la mașina de spălat cînd constați ca o doamnă că nu prea mai ai ce pune pe ăăă organism.

A, totuși, mă simt căutată de muză și poftiți aici o mică poemă, de factură modernă misterioasă și nu vreau să precizez de unde m-am inspirat.

ce imbroglio! (diedru?!)
pe pentera vetustă tașistă
a sărit un triton
ținîndu-se de rărunchi
într-un madison evaneșcent*
cu un centaur și un minotaur

*licență poetică
Mai poftiți pe la noi.

No comments:

Post a Comment