Wednesday, January 15, 2020

Mă simt urmărită

Nu mai departe de acum cîteva zile scriam că vreau să citesc cît mai mult din cărțile pe care le am. Asta era sîmbătă.
Duminică am făcut o comandă de 5 cărți pe net, ultra necesară, nu așa.
Azi au ajuns.



De ce mă simt urmărită?

Păi, vine așa: eu citesc Regi, războaie și cocote, de Christoph Schulte-Richtering. Pe care am luat-o special pentru P. și în germană, e foarte faină, ediția germană chiar are și diverse ilustrații, hehe. Dar cea românească este mai frumoasă grafic.

Ah da, și acolo, informîndu-mă eu despre domnul Marco Polo și ce făcea el prin China, pe ce-mi cad ochii?!?!?!

Kubi (hanul Kubilai) l-a plăcut în mod deosebit pe tînărul Marco și i-a adus pe toți trei Polo la Beijing, în reședința sa obișnuită, iar pe Marco l-a trimis la toți prefecții săi, din întreaga Chină. În Dali, oraș din sud-vestul țării, Marco Polo nota că locuitorii mănîncă și carne crudă de porc, cu usturoi și sos de soia. Acest sushi de porc a rămas pînă astăzi o specialitate a regiunii - indiciu al veridicității relatărilor lui Marco Polo. Povestea însă și despre păsări atît de mari, încît ridicau elefanți în gheare pînă la mari înălțimi, de unde îi lăsau să cadă (probabilitatea că știrea ar fi corectă < 11,2%).

 Din cartea al cărei titlu l-am scris italic mai sus. Istoria lumii într-un singur volum, pag. 54, traducere foarte simpatică din germană din condeiul domnului Mihai Moroiu, Ed. Baroque Books & Arts 2013.
Vă amintesc că am scris despre grifoni tot acum cîteva zile, un citat din Strada, Adrian Chivu. Cam atît.

Pentru cine nu poate descifra titlurile cărților din poză, iată-le:

  • Georges Perec - Quel petit vélo à guidon chromé au fond de la cour? 3,15 EUR (am citit-o în epoca de piatră, îmi amintesc numai de bine, dar nu mult, am vrut să o am)
  • Wolfgang Herrndorf - Tschick 2,86 EUR
  • Christoph Schulte-Richtering - Kaiser, Kriege und Kokotten 3,12 EUR + 32 Tage Juli 3,23 EUR
  • Michael Chabon - The Amazing Adventures of Kavalier & Clay 2,81 EUR
Total 15,17 EUR pe site-ul medimops.de. Transport 1 EUR pînă la 10 EUR, comenzile de peste 10 EUR au transportul gratuit în Germania. Livrează cel puțin în Europa și au cărți în mai multe limbi (second hand, poate și noi), au și în română. E a doua comandă pe care o fac la ei.


10 comments:

  1. Cei care pretind că Marco Polo n-a fost Marco Polo și că, de fapt, nu el a dictat unui prieten din celulă (care consemna în dialectul picard :))) amintirile din lunga lui călătorie, ci altcineva (poate Shakespeare) se sprijină pe două motive cuvioase:

    1. Marco Polo nu vorbește niciunde despre Marele Zid și
    2. nu menționează nicăieri bețișoarele cu care Kubilai Han își introducea în slăvita-i cavitate bucală boabele de orez fiert și restul.

    Deci, Marco Polo e pseudonimul unui alt Marco Polo etc.

    ReplyDelete
  2. Să nu vorbim necuvios de motivele cuvioase :). Numește și Schulte-Richtering mai multe (am cartea deschisă la pagina cu pricina, 55, nu le-am memorat :) ), Marco Polo a făcut imprudența să nu pomenească nimic nici
    -despre ceaiul chinezesc
    -despre ciudatele grafeme chinezești
    -despre praful de pușcă
    -despre picioarele chinezoaicelor!
    Cam amator, clar. Sherlock nu se lasă păcălit. :)

    Vă mulțumesc pentru vizită și comentariu.

    ReplyDelete
  3. Era prin copilăria noastră un serial cu Marco Polo, cred că era un actor drăguț, altfel nu știu de ce mi-aș aminti de el. Îl știi?

    ReplyDelete
  4. L.,
    acum că zici, foarte, foarte vag și asta mai vag decît dacă ar fi fost într-un vis... Eu îmi amintesc ceva film coreean (??) cu Cocorii. Se duc cocorii? Se-ntorc cocorii? Ceva de genul. Și unul chinezesc cu el de înălțime normală și ea din echipa de baschet și cum se ceartă el cu familia lui, că și ce dacă ea e mai înaltă, că dacă el își ia o soție mai mică de statură decît el, în cîteva generații vor fi pitici.
    Oare Marco Polo cît de înalt era?... :D

    PS Felicitări fierbinți, sper că nu te-au chinuit fff tare mașinuțele.

    ReplyDelete
  5. Nu mai exista cartea pe Elefant (Regi, razboaie), dar cu ocazia asta am descoperit Baroque Books. Asa, dupa treizeci de secunde de studiu, imi plac toate copertile si ilustratiile.

    ReplyDelete
  6. O, Drina, să știi că am văzut și eu că linkul duce în neant, dar nu m-am gîndit cine știe ce mult la asta. :)
    Tare-s faine cărțile de la Baroque Books & Arts și eu și diverse colecții, din ce am observat eu pe site. Asta e la Noblesse. ”nobles oblij”, cum am învățat noi. :))
    Mi-am mai pus pe listă de acolo ”Istoria neașteptată”: http://baroquebooks.ro/colectii/savoir-vivre/446-istoria-neasteptata

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Tre să vedem dacă nu cumva descrie picioarele lui Kubilai Khan, ceea ce pentru un Sherlock isteț ar spune cel puțin două lucruri :)

    ReplyDelete
  9. Am auzit că s-ar mai păstra un manuscris de-al lui Yen Ibaharu, Influența urdei în creșterea și descreșterea picioarelor în timpul Hoardei de Aur, dar nu am pus mîna pe el... Rămîne de văzut dacă Yen l-a cunoscut pe Marco Polo și dacă a avut informații ”la prima mînă”. Sherlock mai are de muncit. :D

    ReplyDelete